بهترین راه تبلیغات رایگان در اینستاگرام برای پیج های زیر 1000 فالوور دایرکت مارکتینگ است که باید به صورت حرفه ای یاد بگیریم.
دایرکت مارکتینگ یا به زبان ساده بازاریابی پیامی در اینستاگرام یک روش بسیار عالی برای صفحات نوپا است که کمک می کند تا تعدادی فالوور رایگان دریافت کنید اما به شرط آنکه در این کار زیاده روی نکنید اما بگذارید ابتدا به این موضوع بپردازیم که هزینه یک تبلیغ خوب چند است و 1000 فالوور رایگانی که ما دریافت می کنیم چه سودی را برای ما دارد.
هزینه تبلیغات در اینستاگرام بلاگرها
هزینه تبلیغات بلاگرها در اینستاگرام متفاوت است و بستگی به تعداد فالوور و تعامل آن ها با فالوورهایش را دارد، مثلاً یک پیج 1 میلیون فالوور با 200 هزار بازدید در برابر یک صفحه با 200 هزار فالوور و 1 میلیون ویو تفاوت بسیار زیادی دارد.
بدون شک پیج دومی با دویست هزار فالوور و بازدید میلیون نتیجه بهتری را می دهد و هزینه آن نیز بیشتر است، پس ما باید اول از همه به این فکر کنیم که دام یک از پیجهایی که قرار است به آنها تبلیغ دهیم تعامل بسیار بالایی دارد تا نتایج بسیار خوبی را بگیریم مثلاً اگر ما تعداد ۲۰ هزار نفر را جذب پیج بکنیم بهتر از این است که ۲۰۰۰ نفر جذب شوند
حالا از کجا میتوانی متوجه شویم که تعامل آن پیج بالا است، سه روش مهم را به شما معرفی میکنیم که با انجام دادن آنها متوجه این موضوع خواهید شد، این موضوعات بسیار ساده هستند به راحتی شما میتوانید یک پیج چند هزار نفری یا میلیونی را تحلیل کنید، در ادامه به این چند مورد اصلی میپردازیم.
ویو یا بازدید
هر پیج در صنف کاری خود بازدیدهای متفاوتی را دارد متفاوتی را دارد به عنوان مثال یک بلاگر فروش لباس باید نسبت به تعداد فالوورهای خود ۱۰ الی ۱۵ درصد بازدید را داشته باش، یعنی یک پیج با تعداد فالوور یک میلیون نفر حداقل باید ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار بازدید را داشته باشد ین مورد در مورد استوری نیز کفایت میکند و در صورتی که این تعداد بازدید بیشتر از این عدد بود ما میتوانید با خیال راحت به آن پیج تبلیغ بدهید، اما در صورتی که بازدید آن پیج کمتر از این آمار بود به هیچ عنوان تبلیغات را در آن پیج انجام ندهید زیرا تعامل آن بسیار پایین است موجب میشود تعداد فالوور زیادی دریافت نکنید و در نتیجه این کار برابر است با فروش کم پس به این موضوع بسیار توجه کنید.
کامنت های پیج
از قدیم به همه ماها گفتهاند که ابتدا نظر مردم را در مورد آن محصول بدان نه نظر فروشنده را پس ابتدا کامنتهای هر پست را بادقت بررسی کنید مثلاً پستهای اول و آخر آن پیج را باز کنید ببینید که آیا افرادی که نظر گذاشتهاند دارای پیج فیک یا واقعی هستند و در صورتی که با پیج فیک بسیار زیادی روبرو شدید مطمئن باشید که آن پیج این فالوورها را به صورت قلابی خریداری کرده است پس دور آن پیج را برای تبلیغ کردن خط بکشید و به هیچ عنوان استفاده نکنید.
فالوورهای واقعی
خوشبختانه اینستاگرام این امکان را به مخاطبین خود میدهد که تعداد فالوور و حتی افرادی که آن پیج را دنبال میکنند را ببینیم البته ین کار برای پیجهای بیزینسی فعال است، حالا از کجا بفهمیم که فالوورهای آن پیج واقعی یا غیرواقعی است، ابتدا وارد پیج بلاگری که قرار است به آن تبلیغ دهیم میشویم در صورتی که با تعداد فالوورهای فیک زیاد روبرو شدیم به احتمال زیاد آن فرد فالوورهای خود را خریداری کرده است، اما این مورد را هم بررسی کنید شاید دشمنان آن بلاگر برای پیجش فالوور فیک خریداری کرده اند تا اعتبار آن پیج را پایین بیاورند ولی ین مشکل بسیار کم پیدا میشود شما با بررسی کردن دو مورد اولی میتوانید آن پیج را به خوبی تحلیل کنید.
البته رباتهای بسیار زیادی هستند که این کار را انجام میدهند اما بهتر است خودتان این کار را بکنید تا در این زمینه یک فرد فوق حرفهای شوید، با کارهایی که گفتیم میتوانید یک پیج را به خوبی تحلیل کنید و از فیک یا واقعی بودن آن مطلع شوید.
متن تبلیغ پیج اینستاگرام
اگر میخواهید یک متن بسیار عالی برای تبلیغ پیج اینستاگرام خودتان داشته باشید باید ابتدا فالوورهای هدف خود را پیدا کنید برای پیداکردن فالوورهای هدف خود ر کامنتهای پیج رقبا بگردید، به عنوان مثال فرض کنید که من یک فروشنده کیف و کفش هستم بتدا وارد یک پست با عنوان کیف یا کفش میشوم و به دنبال نظراتی مانند این محصول بسیار خوب است یا قیمت آن چند است میگردم ن نظر را لایک میکنم و اگر خواستید آن فرد را فالو و به دایرکتش مراجعه میکنم و متنی با ین عنوان برای آن ارسال میکنم:
سلام؟ عزیز دیدم در پیج؟ به دنبال کفش بودی من به تازگی یک پیج فروشگاهی کیف و کفش راهاندازی کردم و در آن محصولات نسبتاً خوبی را به فروش میرسانم اگر علاقهمند هستی با فالوکردن من و مشاهده محصولاتم می توانید به هدف خود برسید
به جای علامت سؤال بهتر است اسم آن فرد و پیجی که در آن بوده است را بنویسید، از هر ۱۰ نفر اگر ۴ الی ۶ نفر شما را فالو کنند این بسیار عالی است اما توجه کنید ارسال بیش از حد این متن باعث میشود که پیج شما محدود شود پس بهتر است در هر ساعت ۲۰ الی ۳۰ پیام ارسال کنید، در ابتدا شاید با پیامهای بسیار منفی از سمت مخاطبین روبرو شوید این مورد بسیار عادی است و همه با آن روبرو شدهاند زیرا همه افراد از نظر شخصیتی و فکری با هم فرق میکنند به عنوان مثال یک نفر شما را فالو می کند و یک پیام هم به عنوان تشکر برای شما ارسال می کند و ممکن است یک فرد به شما پیامی ناهنجار ارسال کند یا شما را بلاک کند
بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام
چیزی با عنوان بهترین پیج برای تبلیغ در اینستاگرام وجود خارجی ندارد و همه پیجها از نظر بازدید فالوور و مهم تر از همه تعامل مورد بررسی قرار میگیرد، در پایین لیستی از پیجهای پربازدید برای تبلیغ ما قرار میدهیم که بعد از اینکه تعداد فالوورهای شما از ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ نفر رد کرد حتماً تبلیغات را انجام دهید عرفی این پیجها این نیست که حتماً تبلیغ دهید اما آمارها نشان داده است که این پیجها تعامل بسیار خوبی را دارند اما در صورتی که مشاهده کردید مقداری مشکوک هستند آنها را ابتدا تحلیل کنید و سپس تبلیغات را انجام دهید در صورتی که تبلیغات را بلد نیستید در دوره رایگان کسب درآمد از اینستاگرام شرکت کنید و به صورت رایگان تبلیغات را در این شبکه اجتماعی یاد بگیرید.
لیست پیج هایی که می توانید به آنها تبلیغ دهید:
- https://instagram.com/danestani_rooz
- https://instagram.com/kangorow
- https://instagram.com/zheste_akkasi
- https://instagram.com/asrare.penhan
- https://instagram.com/klonomi
- https://instagram.com/ancientworld1
- https://instagram.com/Video__tanz
- https://instagram.com/hidden__worlds
- https://instagram.com/hidden__worlds
- https://instagram.com/Bedaanim
نتیجه گیری
برای تبلیغات اصلاً عجله نکنید زیرا یک اشتباه بسیار کوچک باعث میشود تا بودجه شما نابود شود در صورتی که شما با تبلیغات اصولی میتوانید نتایج بسیار خوبی را دریافت کنید، ابتدا پیجها را تحلیل کنید و از واقعی یا فیک بودن آن مطلع شوید به پیجهای معتبر پیام دهید، چیزی به عنوان بهترین پیج وجود ندارد پس لطفاً گول این تبلیغات را نخورید و با احساسات پیش نروید بلکه با منطق تصمیم گیری کنید.