سناریو فروش در استوری با ایده های جذاب سال 1404

Picture of امین حسینی

امین حسینی

از کودکی علاقه زیادی به تکنولوژی مخصوصا برنامه نویسی داشتم که سایت امین حسینی را راه اندازی کردم

برای فروش در استوری شما باید علم تبلیغات مثل جامعه شناسی، روان شناسی، فلسفه و بازاریابی را بیاموزید تا به خوبی بفروشید و موفق شوید.

تبلیغات علم بسیار پیچیده‌ای است که نمی‌توان آن را با چند جمله یاد گرفت بلکه باید باتجربه کسب کردن در این زمینه به نتایج عالی دست یافت،  در استوری نیز به همین شکل است شما باید ابتدا بفهمید که چه چیزی را تبلیغ کنید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید.

برای فروش در استوری شما باید محتوای تبلیغاتی عالی تولید کنید تا نتیجه بسیار خوبی بگیرید هر استوری باید دارای سناریوی از قبل تعیین شده باشد و به هیچ عنوان بدون تجربه کافی استوری را بارگذاری نکنید زیرا همین تعداد فالووری که دارید به زودی از دست خواهید داد،  حتی اگر شما را آنفالو نکنند دیگر محتوای شما به آنها نشان داده نخواهد شد.

استوری اول بسیار مهم است اگر از متن استفاده می‌کنید از متن‌های زرد که شامل دروغ گفتن و پخش اخبار دروغ است جدا خودداری کنید زیرا اعتبار خود را از دست خواهید داد،  فقط در صورتی می‌توانید از این نوع متون استفاده کنید که جنبه شوخی را دارا باشد، آن هم بسیار کم تا به فالوورهای شما حس منفی  و تکراری را ندهد. 

سناریو فروش در استوری

سناریوی فروش در استوری باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که حداقل روزانه ۱۵ استوری مرتبط با کار با جذابیت بالا بارگذاری شود.

منظور ما از جذابیت این است که فالوورهای شما حس دوستانه با شما داشته باشند، به پیج‌های فروشگاهی معروف سر بزنید می‌بینید که در استوری و پست‌های خود بیشتر به مخاطبینشان نزدیک هستند و حس دوستانه خود را فالوورهایشان انتقال می‌دهند،  این کار باعث می‌شود تا فالوورها حس کنند که مدیر آن پیج به جای یک فروشنده فردی خودمانی است. 

اگر فرد تازه کاری هستید برای نوشتن سناریو استوری ابتدا همکارهای خودتان که پیشرفت بسیار خوبی را داشته‌اند فالو کنید و از آنها الهام بگیرید به هیچ عنوان کپی نکنید تا از خلاقیتتان کم نشود،  به عنوان مثال اگر همکارهای شما از استوری چالشی بیشتر استفاده می‌کند شما هم استفاده کنید ولی نه اینکه همان استوری که آن گذاشته است را نیز شما بگذارید بلکه با ایده خود و تغییراتی در آن استوری را به اشتراک بگذارید بعد از مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ روز به خلاقیت شما نیز اضافه خواهد شد و شما دیگر نیاز ندارید که الهام بگیرید بلکه با داشتن یک دفتر کوچک ‌توانید ایده‌هایی که به ذهنتان وارد می‌شود را در آن بنویسید.

یک تمرین ساده دیگر نیز به شما می‌دهیم در داخل دفتر ایده‌ هایتان روزانه حداقل ۱۰ مورد را می‌توانید به عنوان اولین استوری استفاده کنید بنویسید و سپس آن را در گوگل ترندز  مقایسه کنید و هر کدام که تعداد جستجوی بسیار بالا را داشتند به عنوان   موضوع محتوای آن روز انتخاب کنید.

استوری جذاب برای جذب مشتری

یک استوری جذاب که بتوان از آن برای جذب مشتری استفاده کرد باید دارای حس خودمانی،  آموزشی و از همه مهم تر در مورد محصول است را دارا باشد. 

شما باید به عنوان یک فروشنده مخاطبین خودتان را بشناسید البته این موضوع در مورد محصولات شما نیز صدق می‌کند مثلاً اگر محصولات شما قیمت پایین باشد مخاطبان شما نیز توقع کمتری از آن محصول دارند، اما اگر محصول شما قیمت بالا باشد مخاطبان شما بیشتر به دنبال کیفیت هستند، پس هر موضوع و هر محصول فرق بسیار زیادی را دارد.

اما موضوعاتی هست که در مورد ۷۰ درصد کسب و کارها یکسان است، به عنوان مثال سؤال در مورد رنگ محصولات،  توقع مشتری از کیفیت آن یا تخفیف آن  مهم‌ترین‌ها هستند،  بهتر از سؤالات پرتکرار در دایرکتتان را دسته‌بندی کنید و سپس از آنها به عنوان استوری روزمره استفاده کنید، یا اینکه در گوگل به جستجو بپردازید و در مورد این موضوع تحقیق کنید، مثلاً اگر مشتریان شما می‌خواهند جنس محصولتان را بدانند در مورد آن کامل و جامع اطلاعاتی را پیدا کنید و به صورت خلاصه در استوری به اشتراک بگذارید، البته باز هم می‌گویم  هر پیج فروش محصول خاص خودش را دارد مثلاً محصولات فیزیکی با خدمات تفاوت بسیار زیادی را دارند اما ما خواستیم مثال بسیار ساده‌ای را بزنیم تا شما متوجه این موضوع بشوید.

همیشه سعی کنید در استوری اول از تصویر استفاده کنید زیرا در کشور ما به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت بارگذاری فیلم مقداری دشوار است این خودش باعث می‌شود که مخاطب استوری را قبل از اینکه بارگذاری شود رد می‌کند، اما تصویر با داشتن حجم بسیار کم زودتر از ویدئو باز خواهد شد.

ساخت استوری فروش محصول

برای ساخت استوری فروش محصول شما باید تمام تمرکزتان را روی کالا یا خدماتتان بگذارید تا ذهن مخاطب از این موضوع دور نشود.

بعضی مواقع پیش می‌آید که شما قصد راه‌اندازی کمپین فروش را دارید پس باید بسیار زیاد به این موضوع دقت کنید را کوچک‌ترین اشتباه باعث می‌شود مخاطبین شما خسته شوند  از نگاه کردن به استوری‌های شما پرهیز کنند حتی در بعضی موارد مشاهده شده که کاربران پیج را آنفالو می‌کنند.

اگر در استوری‌های اول از محصولات خودتان تصویر می‌گذارید و با افت شدید بازدید استوری روبرو شدید بهتر است از استوری کنجکاو کننده استفاده کنید، در این نوع استوری تلاش خودتان را بکنید تا مخاطبان جلب توجه کنند، این مورد را نمی‌توانیم به تمامی کسب و کارها پیشنهاد دهیم اما اگر بخواهم یک مثال ساده بزنم مواردی که باعث می‌شود مخاطب به آنها توجه بسیار زیادی بکنند عبارتند از:

  • پیشرفت سریع شما (مثل خرید یا موفقیت صاحب پیج)
  • حریم خصوصی کسب کارتان
  • نشان دادن نظر مشتریان

این موارد باعث می‌شود تا مخاطب جلب توجه کند مثلاً اگر یک ماشین خریداری کرده‌اید که تا به امروز فالوورهای شما نمی‌دانستند می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید، یا اینکه از داخل کسب و کار خودتان مثل نشان دادن نیروها، رسیدن اجناس جدید و مشابه آن استفاده کنید، حتی می‌توانید از نظرات مخاطبان خودتان استفاده کنید این کار نه تنها باعث کنجکاوی می‌شود بلکه اعتمادسازی نیز  ایجاد خواهد شد.

در ساخت استوری فروش محصول نباید ذهن مخاطبتان را از این موضوع خارج کنید که این پیج فروش فلان محصول نیست بلکه باید عکس آن انجام شود.

نتیجه گیری

سناریو نویسی بسیار مهم است شما باید از قبل موضوعاتی را مورد بررسی قرار دهید و بهترین آن را انتخاب کنید، مثلاً یک استوری جذاب با موضوعات مختلف را دسته‌بندی کنید و مهم‌ترین را به اشتراک بگذارید، گذاشتن استوری نظر مشتریان باعث می‌شود بازدید خوبی داشته باشید و حتی اعتماد بیشتر فالوورهایتان را جذب کنید، اگر علاقه مند هستید تا بیشتر درمورد این موضوع اطلاعاتی را دریافت کنید از دوره رایگان کسب درآمد از اینستاگرام استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یکی از راه های زیر را انتخاب کنید

اطلاعات خودتان را با دقت وارد کنید

فرم شما با موفقیت ارسال شد

منتظر تماس کارشناسان ما باشید